Hoe werkt factuurverwerking met Elvy?

Het proces stap voor stap
Stap 1/5
Aanleveren
Stap 2/5
Herkennen
Stap 3/5
Boeken en archiveren
Stap 4/5
Fiatteren
Stap 5/5
Betalen

Aanleveren van facturen en bonnetjes

Elvy maakt het aanleveren van facturen gemakkelijk. Facturen worden automatisch vanuit uw mailbox opgepakt en fysieke documenten kunt u inscannen.

Cliënten van administratie- en accountantskantoren kunnen documenten ook via de Elvy App aanleveren. Hier kunnen zij direct een foto van een factuur of bonnetje uploaden.

Na het aanleveren zet Elvy de documenten automatisch klaar voor de volgende stap.

Herkennen van de factuurgegevens

Met de zelflerende herkenningstechnologie van Elvy worden alle facturen automatisch herkend. Alle gegevens worden gebruikt voor het boeken van de factuur.

Alles gebeurt real-time waardoor er voor u als gebruiker geen wachttijden zijn.

Verwerking van kosten- en goederenfacturen

Op basis van de herkende gegevens en de gegevens uit Snelstart, doet Elvy een boekingsvoorstel. Dit voorstel is door de gebruiker te allen tijde nog te wijzigen en aan te vullen, waardoor u altijd de controle behoudt.

Nadat u akkoord geeft op het boekingsvoorstel, maakt Elvy de boeking aan en wordt de factuur gearchiveerd in Snelstart. Als u het wenst wordt de boeking eerst aan de juiste fiatteurs aangeboden voor controle.

Zo heeft u gelijk al uw kosten inzichtelijk en kan de btw direct in de aangifte van de betreffende periode mee.

Goedkeuren, afkeuren, in behandeling nemen, om advies vragen en de audit trail

Als u dat wenst kan Elvy eerst de factuur door verschillende personen laten fiatteren. Elvy biedt uitgebreide fiatteringsmogelijkheden voor uw organisatie. Het fiatteren is mogelijk via de webapplicatie Elvy Web of via de Elvy App.

Elvy kan a.d.h.v. de boekingsgegevens bepalen wie wanneer moet fiatteren. Denk hierbij o.a. aan bepaling van de fiatteurs o.b.v. geboekte grootboeken, projecten, kostenplaatsen, bedragen etc. Of dit nu opeenvolgend of tegelijkertijd moet zijn, over één, twee of meer niveaus moet gebeuren. Elvy biedt de mogelijkheid.

Hebben alle vereiste fiatteurs hun akkoord gegeven dan wordt de boeking vrijgegeven voor betaling in Snelstart.

Vrijgeven voor betaling in uw financieel pakket

Na volledige goedkeuring van de factuur wordt de boeking vrijgegeven voor betaling in Snelstart.

Op de betaaladvieslijst komen alle goedgekeurde boekingen naar voren die binnen de vervalperiode vallen. Het betaalproces wordt verder vanuit Snelstart vormgegeven.

Functionaliteiten en integratie

Elvy biedt u controle, inzicht en efficiëntie met de vele functionaliteiten en de integratie met Snelstart. Maar hoe precies? Bekijk hier de voordelen of laat ons het toelichten in een demonstratie!

Stel hier uw vraag >

Demonstratie aanvragen

Real-time integratie met SnelStart.

Alle boekingsvelden vanuit Elvy beschikbaar.

Uitgebreide fiatteringsmogelijkheden via Elvy Web of Elvy App.

Controle op dubbele facturen, spookfacturen en bankrekeningnummers.

Audit trail - Controle op en inzicht in de facturen in omloop.

Crediteur- en debiteurstamgegevens vanuit Elvy aanmaken en bijwerken.

Uw facturen gearchiveerd in SnelStart.

Ervaar de kracht van Elvy

Benieuwd naar de werking van Elvy in de praktijk?

Demonstratie aanvragen

Fouten zijn verleden tijd

Door de volledige integratie en automatische verwerking van gegevens, worden menselijke fouten uitgesloten. Naast de automatische verwerking, worden de gegevens door Elvy ook gecontroleerd.

Zo wordt er bijvoorbeeld gekeken of de factuur al eerder is verwerkt, of het een spookfactuur is en of het bankrekeningnummer van de crediteur correct is. Geen fouten, geen zorgen.

Volledig inzicht in uw financiële administratie

Door de real-time integratie worden facturen direct geboekt en gearchiveerd. U heeft uw kosten dus direct inzichtelijk. Tevens heeft u gedurende het gehele proces van verwerking tot fiattering volledig inzicht in alle handelingen die door verschillende medewerkers worden uitgevoerd. Controle en inzicht.

Nooit meer facturen kwijt

Alle facturen worden in Elvy opgeslagen en bij de boeking in uw financiële pakket als PDF gearchiveerd. Daarbij ziet u ook altijd waar in het fiatteringsproces de factuur zich bevindt. Altijd opgeslagen, nooit meer zoeken.

Gegevens altijd correct

Naast het foutloze proces, zijn ook de gegevens altijd correct. Elvy verzamelt alle gegevens en genereert een compleet boekingsvoorstel op basis van de reeds aanwezige stamgegevens. Van betalingscondities tot valutacodes, alles klopt.

Bespaar tijd en geld

Het geautomatiseerde proces geeft u i.p.v. een invoerende, een controlerende functie. U bespaart dus veel tijd. Altijd het inzicht, altijd de controle, mét extra efficiëntie.

Wij kozen bewust voor een totaaloplossing, die geïntegreerd kon worden in onze automatiseringsstraat.
  • André van der Weijden
  • MKB Assist
  • Elvy Factuurverwerking - SnelStart
Lees meer
Elvy Document Scanning maakt inboeken kinderspel.
  • Walter Mulder
  • Mulder Accountancy & Advies
  • Elvy Factuurverwerking - SnelStart
Lees meer
Veelgestelde vragen

Wilt u meer weten?

Stel hier uw vraag

Demonstratie aanvragen

Op welke manier wordt de integratie tot stand gebracht?

Welke prijzen worden gehanteerd?

Moet de software nog geïmplementeerd worden?

Is er ook samenwerking met mijn SnelStart leverancier?