Dit is onze vrolijke collega Rick. Sinds 2019 is hij werkzaam als Support Medewerker en staat hij klanten altijd te woord met een glimlach. In zijn vrije tijd is hij een fanatiek gamer. Lees het interview en kom meer te weten over Rick!

Hoe ben je bij Elvy terechtgekomen?

Toen ik stopte met mijn opleiding in België, ben ik gelijk werk gaan zoeken. Iemand wees mij toen op de vacature voor Support Medewerker bij Elvy. Het eerste gesprek met Roy ging meteen hartstikke goed. Tijdens dit gesprek heeft hij mij meer inzicht gegeven in de rol door te vertellen wat voor bedrijf Elvy is en hoe het zou gaan. Het voelde dan ook gelijk als een soort tweede familie.

Welke opleiding(en) heb je gedaan?

Toen ik van VMBO afkwam, heb ik MBO3 Netwerkbeheer gedaan. In MBO3 was ik al een beetje bezig met programmeren vanuit een keuzevak ‘HTML kun je leren’. Dat vond ik wel leuk, daarom besloot ik daarna om de HBO-opleiding Multimedia Development in Zoetermeer te gaan doen. Front-end, back-end, Photoshop, Illustrator en meer heb ik daar kunnen leren. Fantastisch! Daarna wilde ik nog verder gaan in development, dus ik ging naar België voor een HBO-opleiding. Dat was helaas niet helemaal wat ik voor ogen had.

Je noemt wat dingen uit je opleiding die nu niet in je rol zitten als Support. Mis je dat niet?

Nee, niet echt. In België deed ik Game Development. Dat vind ik nu meer leuk als hobby, maar dat zal ik niet zomaar in mijn werk gaan doen. Ik heb er wel veel van geleerd. Ik weet hoe je 3D modellen maakt en moet programmeren met C++. Iets waar Alwin (directeur van Elvy) ook mee werkt. Dat geeft mij dus meer technisch inzicht. Verder ben ik er vanaf gestapt. Het werk op Support vind ik fijner dan programmeren.

Je wist ook niet precies wat je moest verwachten van de rol. Wat dacht je vooraf en hoe denk je daar nu over?

Support klinkt globaal. Ik wist alleen van tickets aanmaken en klanten bellen. Maar het is meer dan dat. Als je op een gegeven moment ermee bezig bent, en je hebt ook de houding dat je mensen wilt helpen, dan verandert dat. Ik vind het echt leuk om mensen te helpen.

Hoe ziet een werkdag er voor jou dan doorgaans uit?

De dag start met de verdeling van openstaande tickets vanuit ons ticketsysteem, Zendesk. Dit doet onze teamleider, mijn naamgenoot, Rik. Naar aanleiding van een ticket ga ik dingen uitzoeken voor de klant, soms aan de hand van bestaande artikelen of door dingen na te vragen bij collega’s. Daarnaast staan we klanten te woord aan de telefoon. Dan maken we zelf ook nieuwe tickets aan en loggen wij het in Zendesk. Voor je het weet is de dag al voorbij!

Wat is de prestatie waar je het meest trots op bent?

Dat ik hier nog steeds mag zitten (vooral in coronatijd dacht ik dat). Het is natuurlijk mijn eerste officiële baan. Daarnaast doe ik af en toe dingen bij klanten, waarvan ik achteraf denk: dat heb ik goed opgepakt. Daar krijg ik energie van. Ik ben iemand die wel weet waar ik het over heb en meestal ook een oplossing heb.

Hoe zou je de cultuur hier omschrijven?

Open! Het voelt alsof ik bij een tweede familie rondloop, zoals ik al zei. Iedereen is hartstikke open en vriendelijk. Het is gewoon echt bijzonder. Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt (in stages).

Wat is je leukste herinnering aan Elvy tot nu toe?

De reisjes. Met name Riga. De eerste dag zal nooit meer uit mijn hoofd gaan. Met die felgekleurde autootjes door de stad heen racen. Geweldig!

Wat doe je graag in je vrije tijd?

Gamen, Lego en Netflixen. Ik ga ook elke woensdag eten bij familie. Met vrienden speel ik daarnaast D&D, één of twee keer in de maand.

Support Medewerker

.NET Developer