Hoe werkt Elvy Inkoopmanagement met Business Central?

Het proces stap voor stap
Stap 1/5
Aanvragen
Stap 2/5
Goedkeuren
Stap 3/5
Bestellen
Stap 4/5
Factuurmatching
Stap 5/5
Rapportages

Aanvragen van diensten en goederen

Een medewerker kan gemakkelijk zijn inkoopaanvragen indienen via ElvyWeb met een door jullie opgesteld aanvraagformulier. Je creëert het formulier met vrije tekstvelden en vastgestelde waarden op basis van stamgegevens uit Microsoft Dynamics 365 Business Central, bijvoorbeeld grootboekrekeningen, kostenplaatsen, projecten en artikelen.

Bij het indienen van de aanvraag wordt er direct gecheckt of de aanvraag binnen het budget past. Op basis van alle aanvraaggegevens worden de juiste budgethouders gevraagd hun fiat te geven op de aanvraag.

Goedkeuren, afkeuren, in behandeling nemen, om advies vragen en de audit trail

Na het indienen van de inkoopaanvraag, bepaalt Elvy aan de hand van de gegevens wie er op welk moment moet fiatteren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bepaling van fiatteurs op basis van projecten of kostenplaatsen. Of fiatteurs dit opeenvolgend of tegelijkertijd moeten doen, of over één of meerdere niveaus, Elvy biedt de mogelijkheden!

Tevens is direct inzichtelijk voor de budgethouder wat de resterende budgetruimte is. Van alle handelingen wordt automatisch een audit trail bijgehouden. Je weet dus te allen tijde wie welke handelingen heeft verricht of nog moet verrichten.

Inkopen van de goederen of diensten

Zodra de inkoopaanvraag is goedgekeurd kan de inkoopverplichting met de leverancier worden aangegaan door het plaatsen van de bestelling.

Vanuit Elvy kan geautomatiseerd een bestelformulier gegenereerd worden met daarop alle vereiste gegevens. Elvy genereert voor elke inkoopverplichting tevens een uniek nummer zodat de leverancier deze op zijn facturen kan vermelden.

Vanuit Elvy hebben alle vereiste personen inzicht in het budget, de verplichtingen die reeds zijn aangegaan, de reeds ontvangen en de nog te ontvangen facturen.

Automatisch de juiste factuur aan de juiste verplichting matchen

Inkomende facturen worden verwerkt met Elvy Factuurverwerking. Elvy kan op basis van de herkende factuurgegevens direct de juiste inkoopverplichting en verplichtingsregels herkennen, waaraan de factuur wordt gematcht.

Aan de hand van jouw inrichting wordt bepaald of bij een één op één match de factuur nog gefiatteerd dient te worden. Overschrijdt de factuur de aangegane inkoopverplichting zal Elvy daarop signaleren en kan de gebruiker de benodigde acties ondernemen.

Real-time inzicht in budgetten, verplichtingen en realisaties

Vanuit Elvy hebben alle medewerkers inzicht in hun budgetten, de verplichtingen die reeds zijn aangegaan, de reeds ontvangen en de nog te ontvangen facturen.

Tevens is het mogelijk om specifieke rapportages op maat te maken. Zo ben je real-time op de hoogte om weloverwogen beslissingen te kunnen nemen.

Functionaliteiten en integratie

Elvy biedt controle, inzicht en efficiëntie met de vele functionaliteiten en de integratie met Microsoft Dynamics 365 Business Central. Maar hoe precies? Bekijk hier de voordelen of laat ons het toelichten in een demo!

Stel hier je vraag

Demonstratie aanvragen

Vooraf de inkoopverplichtingen inzichtelijk.

Real-time integratie met Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Uitgebreide fiatteringsmogelijkheden

Alle boekingsvelden vanuit Elvy beschikbaar.

Registreer gemakkelijk budgetten.

Audit trail - Controle op en inzicht in de aanvragen in omloop.

Alle inkoopverplichtingen gearchiveerd in ElvyWeb.

Ervaar de kracht van Elvy

Benieuwd naar de werking van Elvy in de praktijk?

Demonstratie aanvragen

Geen onverwachte kosten

Door de digitale registratie heb je altijd een actueel inzicht in de status van jouw budgetten en voortgang van alle inkoopaanvragen. Budgetoverschrijdingen kunnen direct worden ondervangen al voordat ze zich voordoen.

Inkoopverplichtingen worden vooraf aangevraagd en gefiatteerd, alvorens deze worden aangegaan met de leverancier. Zo weet je direct welke kosten je kan verwachten en heb je geen onverwachte kosten achteraf.

Implementatie en nazorg

Wanneer je kiest voor Elvy, kies je voor een samenwerking. We verzorgen het gehele implementatietraject, van een goede voorbereiding tot en met een training. Maar daar stopt het niet.

Door continu met jou en jouw collega's in contact te staan weten wij wat er speelt en waar bepaalde behoeften liggen. Of je nou contact hebt met onze consultant, supportmedewerker of klant succes manager, wij tillen jouw financiële processen naar een hoger niveau.

Jouw behoefte centraal

Bij Elvy ontwikkelen we alles zelf: van het eerste idee tot de daadwerkelijke ontwikkeling, alles wordt onder één dak uitgevoerd. Ons hele team van consultants tot support staan nauw met elkaar in verbinding, om jouw behoeften altijd scherp te hebben.

Integratie met Microsoft Dynamics 365 Business Central

Door de naadloze integratie met Microsoft Dynamics 365 Business Central stem je jouw bedrijfsprocessen volledig op elkaar af. Jouw stambestanden worden centraal beheert en kunnen op de gewenste manier worden ingezet voor de inrichting.

Rapportages kunnen volledig op basis van de stamgegevens uit Microsoft Dynamics 365 Business Central worden vormgegeven. Zo heb je altijd één actueel overzicht.

Eén oplossing

Met de inzet van Elvy zorg je ervoor dat niet alleen jouw inkoopmanagement op orde is. Met Elvy Factuurverwerking, Elvy Contractregistratie en Elvy Documentarchivering kun je ook andere processen optimaliseren.

Met de inzet van één oplossing geïntegreerd met Microsoft Dynamics 365 Business Central kun je verschillende financiële processen efficiënter laten verlopen en meer inzicht en controle creëren.

Voor ons is het een hele goede investering geweest, met efficiency en inzicht als grootste voordeel
  • Sjaak Meijer
  • Basil
  • Elvy Factuurverwerking en Documentarchivering - KCS Wholesale
Lees meer
We hebben nu binnen een minuut de volledige fiatteringsstatus in beeld.
  • Kevin Janssen
  • Beslist.nl
  • Elvy Factuurverwerking - Multivers
Lees meer
Altijd up-to-date managementrapportages.
  • Albert van der Linde
  • Willem de Boer Food & Events
  • Elvy Factuurverwerking - Accountview
Lees meer
Het werkt super en dat zou ik voor geen geld meer willen missen.
  • Mike Kastrop
  • Occasion Totaal
  • Elvy Factuurverwerking en Documentarchivering - Accountview
Lees meer
We hebben nu binnen een minuut de volledige fiatteringsstatus in beeld.
  • Kevin Janssen
  • Beslist.nl
  • Elvy Factuurverwerking - Multivers
Lees meer
Veelgestelde vragen

Meer weten?

Uiteraard denken wij graag mee hoe jij jouw inkoopproces kan optimaliseren. Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan of laat ons Elvy Inkoopmanagement demonstreren.

Adviseer mij

Demonstratie aanvragen

Op welke manier wordt de integratie tot stand gebracht?

Welke prijzen worden gehanteerd?

Moet de software nog geïmplementeerd worden?

Is er ook samenwerking met mijn Microsoft Dynamics 365 Business Central leverancier?