Ga over op papierloos werken
Kies voor efficiënt en duurzaam
Sla als finance professional twee vliegen in één klap!
Om als finance professional op elk moment inzicht te hebben in je cijfers is best een uitdaging. Waar maak je kosten, hoe verhouden deze zich tot de opbrengsten en welke leverancier draagt wel en niet bij aan jouw succes? Wat helpt is het volledig papierloos maken van de financieel administratieve organisatie. Zo krijg je grip en word je productiever. Bovendien is het ook nog eens ontzettend duurzaam en sla je dus twee vliegen in één klap!
Met papierloos werken maak je tegenwoordig echt het verschil. Wie investeert in efficiëntie, en zijn financieel administratieve processen automatiseert en digitaliseert, bespaart uiteindelijk een hoop tijd. Niet alleen verdwijnt al het handmatige werk waarbij je gemakkelijker fouten maakt, je hebt ook 24/7 op een veilige manier toegang tot jouw documenten. Grip op je business dus! Een mooie win-win situatie, die niet alleen goed is voor je eigen business maar ook voor het milieu. Zo heeft papierloos werken als argument voor meer grip op je cijfers dus meer voordelen dan je denkt.
‘Organisaties die papierloos werken ervaren meer grip op de business en houden tijd over voor creatief ondernemerschap’
Kleine groep loopt voorop
Toch valt het me op dat er nog veel te winnen valt. Uit ons recente trendrapport ‘Grip op Financiën’ blijkt namelijk dat van verregaande automatisering en digitalisering van financiële processen binnen het MKB in Nederland nog geen sprake is. Van de ruim 170 onderzochte organisaties is er slechts een kleine groep (21%) die vooroploopt. Voor deze ondernemers is het echt een kwestie van doen. Zij weten dat hun investering in tijd en geld hen uiteindelijk juist tijd en geld oplevert. Dat maakt deze koplopers behoorlijk efficiënt. Zij ervaren meer grip op hun business en houden tijd over voor creatief ondernemerschap.
‘Papierloos werken geeft je een extra argument om te automatiseren en te digitaliseren’
Maar waar begin je? Wat zijn na een boekhoudpakket – wat eigenlijk de basis is – de next steps om de efficiëntie te verhogen? Volgens deze koplopers zijn bijvoorbeeld automatische factuurverwerking, bankkoppelingen, het verwerken van declaraties en contractbeheer daar mooie oplossingen voor. Processen die zeker de papierstromen behoorlijk verminderen. Misschien stond het als finance professional nog niet meteen bovenaan jouw prioriteitenlijst, maar het geeft je wel een extra argument om te gaan automatiseren en te digitaliseren. Zo draag je ook nog eens jouw steentje bij om de wereld een stukje duurzamer achter te laten. Dus pak die vliegenmepper en sla snel in één klap jouw twee vliegen!
Benchmark jezelf
Benieuwd waar in jouw organisatie kansen liggen voor extra financiële grip en welke financieel administratieve processen wel een boost kunnen gebruiken? Vul dan de benchmark in op www.elvy.nl/benchmark. Zie je ook meteen waar jij ten opzichte van andere MKB-bedrijven in Nederland staat.
– Vincent Buijs, Commercieel Manager Elvy
Deel dit blogartikel met jouw netwerk:
Onze oplossingen
Elvy helpt jouw organisatie om verder te digitaliseren en automatiseren, zodat jullie efficiënter en duurzamer werken. Maar dat niet alleen! Onze software maakt het financieel administratieve proces een stuk leuker, omdat je eenvoudiger te werk gaat. Maak nu kennis met onze oplossingen: Elvy Factuurverwerking, Elvy Declaratieverwerking, Elvy Inkoopmanagement, Elvy Contractregistratie en Elvy Documentarchivering.