Voordelen van financiële administratie digitaliseren

Vergroot de efficiëntie van administratieve processen

Digitalisering en automatisering van de administratieve processen bespaart een organisatie veel tijd (en dus kosten!). Facturen verwerk je razendsnel richting de financiële software, declaraties dien je eenvoudig in via een app, en contracten zijn altijd inzichtelijk zodat ze niet meer onopgemerkt worden verlengd. Door het digitaliseren en automatiseren van deze processen, gaat alles een stuk efficiënter!

Richt je gewoon weer op jouw core business

De administratie volledig digitaliseren en automatiseren zorgt er ook voor dat je je weer kunt toeleggen op jouw core business. Doordat de processen een stuk efficiënter verlopen, kan je weer doen waar je goed in bent, én waar je het liefst je tijd aan wilt besteden; de core business van jouw bedrijf.

Voorkom fouten door digitalisering van de administratie

Het handmatig voeren van de administratie kan snel foutgevoelig zijn. Fouten maken is tenslotte menselijk. De administratie software van Elvy voorkomt dat er onnodig fouten worden gemaakt. Je hebt namelijk een repeterende taak, in plaats van een controlerende taak. En twee zien tenslotte meer dan één.

Het MKB in kaart

Download de nationale benchmark

Digitalisering en automatisering van de administratie is absoluut de toekomst. Elvy heeft met het nationale benchmarkonderzoek ‘Grip op Financiën in het MKB’ onderzocht hoever het MKB is in het digitaliseren en automatiseren van de financiële administratie. We onderzochten welke aspecten bijdragen aan een succesvol financieel administratieve organisatie en wat daarin de grootste uitdagingen zijn. Benieuwd naar de resultaten? Je leest het in ons benchmarkonderzoek. Vul eventueel ook de benchmark in en ontdek welke financieel administratieve processen in jouw organisatie een boost kunnen gebruiken!

Download de benchmark

Administratie digitaliseren met onze software

Elvy biedt diverse software oplossingen die helpen bij de digitalisering van de administratie. Geen losse papieren meer die door de organisatie slingeren of ruimtes met enorme archiefkasten. Met de oplossingen van Elvy is alles gedigitaliseerd in een systeem én geïntegreerd met jouw financiële software of ERP systeem.

Stel hier je vraag

Factuurverwerking

Handmatig facturen verwerken kost ontzettend veel onnodige tijd. Met Elvy Factuurverwerking kan je tijd besparen, en heb je controle en inzicht. Voorwaarden om jouw financiële administratie op orde te hebben. Elvy Factuurverwerking kunnen we volledig integreren met jouw financiële software of ERP systeem.

Declaratieverwerking

Ook voor het indienen en het verwerken van declaraties heeft Elvy een handige oplossing: Elvy Declaratieverwerking. Zakelijke onkosten kunnen eenvoudig en vooral sneller gedeclareerd worden met een app. Binnen no-time zijn de declaraties verwerkt en heb je daar geen omkijken meer naar. Op deze manier bespaar je tijd en kunnen werkprocessen nog beter en efficiënter ingericht worden.

Inkoopmanagement

Met Elvy Inkoopmanagement krijg je weer grip op het volledige inkoopproces in jouw organisatie. Van inkoopverplichtingen tot inzicht in budgetten en uitgaven. Het aanvragen en beheren van inkoopaanvragen wordt daardoor doeltreffend, zodat het inkoopproces verbeterd kan worden. Ook Elvy Inkoopmanagement kan eenvoudig geïntegreerd worden met diverse financiële boekhoudpakketten en ERP-systemen.

Contractregistratie

Het registreren en beheren van contracten wordt nog eenvoudiger met Elvy Contractregistratie. Met deze oplossing heb je altijd een actueel inzicht in de contracten die in omloop zijn. Door de financiële verplichtingen die daaruit voortvloeien te registreren, heb je altijd een actueel overzicht van al je contractuele financiële verplichtingen. Uiteraard moet een contract niet onopgemerkt automatisch verlengd worden. Daardoor ontvang je een notificatie als contracten binnenkort aflopen. Elvy Contractregistratie verzorgt je het inzicht.

Documentarchivering

Als je wilt digitaliseren, moeten documenten natuurlijk ook digitaal opgeslagen worden. Met Elvy Documentarchivering kun je eenvoudig een digitaal archief opzetten, dat bestaat uit een duidelijk doorzoekbaar documentenarchief van alle documenttype die je verwerkt. Van pakbonnen tot CMR documenten en van offertes tot orders. Eenvoudig te archiveren en terug te vinden!

Elvy helpt deze bedrijven efficiënt werken

Een ‘lekkere en leuke’ manier van factuurverwerking.
  • Klaas Vogel
  • Opti-flor
  • Elvy Factuurverwerking - Exact
Lees meer
Voor ons is het een hele goede investering geweest, met efficiency en inzicht als grootste voordeel
  • Sjaak Meijer
  • Basil
  • Elvy Factuurverwerking en Documentarchivering - KCS Wholesale
Lees meer
We hebben nu binnen een minuut de volledige fiatteringsstatus in beeld.
  • Kevin Janssen
  • Beslist.nl
  • Elvy Factuurverwerking - Multivers
Lees meer
Enorme tijdwinst en betere informatievoorziening dankzij Elvy
  • Caspar Remie
  • Riverdale
  • Elvy Factuurverwerking - KCS Wholesale
Lees meer
Snellere rapportages en hogere kwaliteit factuuradministratie.
  • Pieter Duin
  • De Krim Texel
  • Elvy Factuurverwerking - Exact
Lees meer
Volledige integratie

Koppelingen met diverse financiële softwaresystemen

De oplossingen die wij aanbieden kunnen eenvoudig gekoppeld worden met jouw financiële software of ERP systeem. De koppeling is volledig geïntegreerd en heeft een real-time connectie, zodat er ook geen sprake is van vertragingen tijdens het verwerken van bijvoorbeeld een boeking. Altijd volledig inzicht: daar staan we voor! Op onze website staat een overzicht van alle mogelijke koppelingen. In de afgelopen jaren is Elvy dan ook flink doorontwikkeld en zijn we in staat om steeds meer koppelingen te maken. Staat jouw koppeling er niet bij? Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Administratie digitaliseren voor een vaste prijs

Kortom; je administratie digitaliseren begint bij Elvy. Tegen een vaste prijs bieden wij diverse oplossingen om meer inzicht te krijgen in de financiële administratie en om processen efficiënter in te richten. Wij werken niet met prijzen per verwerkt document of gekoppelde administratie, wij houden namelijk van transparantie. Eén duidelijke prijs die vooraf bekend is.

Volledige ondersteuning vinden wij ook erg belangrijk. Daarom kunnen klanten gebruik maken van ons Klantenportaal en van onze afdeling Support. Maar daar stopt onze ondersteuning niet. We bieden direct na implementatie een training op maat aan om je wegwijs te maken in onze software en organiseren ook diverse (online) trainingen voor onze bestaande klanten.

Benieuwd naar de mogelijkheden om de administratie te digitaliseren? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.